Coolblue grote winnaar Social Media Awards 2015
Met drie awards is Coolblue gisteravond uitgeroepen tot de grote winnaar van de Social Media Awards 2015. De online retailer werd verkozen tot meest favoriete merk, reageerde het beste op een consument en had de beste grap.
Winnaars
Beste inhaker: Centraal Beheer Achmea
Beste reactie op een consument: Coolblue
Beste reactie op een ander bedrijf: KLM
Beste creatief: ABN Amro
Beste tekst: Vodafone
Beste grap: Coolblue
Beste visueel: KLM
Beste BN’er: Jochem Meijer
Beste merk: Coolblue
Slechtste bericht: Yolanthe Sneijder-Cabau
Klanttevredenheid
Volgens de jury ademt Coolblue social media. Grappen hebben een sympathiek huis-tuin-en-keukengehalte en webcare en inhakers zijn heel menselijk. De meest humoristische post van afgelopen jaar behaalde de (online) retailer met de vacature van pakketknuffelaar. Het bleek een inhaker op 1 april en wervingscampagne ineen. Een ‘apetrotse’ Pieter Zwart liet bij de ontvangst van de prijzen weten dat social media eigenlijk heel gewoon is voor Coolblue en dat dit al vanaf het begin in de organisatiecultuur zit. ‘We streven naar een zo hoog mogelijke klanttevredenheid en dat gaat door het hele bedrijf heen. Zo ook op social media.’
In totaal 'spraken' 6.000 stemmers hun voorkeuren uit op Debestesocialmedia.nl.