Axians en CIG zetten in op omnichannel klantervaringen

Axians en CIG zetten in op omnichannel klantervaringen
  • 1 september 2015
  • Redactie

ICT-bedrijf Axians en klantcontactspecialist Customer Interaction Group lanceren samen ACX: een volledig cloudgebaseerde oplossing voor Unified Communications en multichannel contactcenters. Een totaaloplossing, menen de nieuwbakken partners.

‘De grote aanbieders van cloudoplossingen leveren vaak alleen standaardpakketten die niet op de behoeften van organisaties kunnen worden afgestemd’, stelt Erik Lenten, Chief Technology Officer bij Axians. ‘Heb je specifieke functionaliteiten nodig, dan heb je pech. Werkt het niet met je bestaande systemen, dan is daar vaak niets aan te doen omdat de kennis bij de aanbieder ontbreekt.’ Aanvullend vertelt Maarten van de Pavoordt, business development manager bij Customer Interaction Group, dat er in de markt een toenemende behoefte is aan multichannel contactmogelijkheden om zo klanten en medewerkers een omnichannel ervaring te kunnen bieden. ‘Je kunt bedrijfstelefonie, internet en contactcenters simpelweg niet meer los van elkaar zien. Onze samenwerking combineert het beste van deze werelden.’

Pay-per-use
ACX bundelt vanuit AxiansCloud verschillende kanalen als telefonie, video, online vergaderen, webchat en multichannel klantcontact in één gebruiksvriendelijke en schaalbare dienst, op basis van de beproefde HCS-technologie van Cisco en het CXCloud contactcenter-platform. ACX heeft één prijs, één beheer- en één supportmodel en organisaties betalen alleen voor het daadwerkelijke gebruik.

Hanjo Huizing, ceo van CIG, legt uit dat de samenwerking met Axians van strategisch belang is. ‘Het stelt ons in staat gebruik te maken van hun beheer- en supportorganisatie, die ISO-gecertificeerd is. Daarnaast kunnen wij ons CXCloud-platform bij een brede groep klanten aanbieden en onze specialistische contactcenterkennis hiervoor inzetten. Al met al zijn we nu in staat een totaaloplossing te leveren voor de grootste klantcontactorganisaties in Nederland en hen te helpen bij het realiseren van snelle, persoonlijke en relevante (online) klantenservice.’




comments powered by Disqus