Vergelijk.nl bouwt reviewtool voor fysieke winkels
Vergelijk.nl ontwikkelt een oplossing waarmee consumenten fysieke winkels kunnen beoordelen. Later dit jaar moeten deze reviews zichtbaar worden, aldus b2b-manager Patrick Coopmans aan Twinkle.
De vergelijkingssite van de Utrechtse Compare Group biedt sinds afgelopen voorjaar ruimte aan fysieke winkeliers. Nadat eerst ruim duizend filialen van adverterende ketens werden aangesloten, zijn inmiddels ook een paar honderd lokale winkeliers gekoppeld.
Winkelbeoordelingen
De nieuwe tool van Vergelijk.nl stelt offline winkels in staat om een ‘winkelscore’ te genereren. Coopmans: ‘We kunnen straks bijvoorbeeld mensen benaderen die een product reserveren of een terugbelverzoek plaatsen op onze site. Maar we kijken ook naar andere kanalen. Eén review maakt nog geen sticker, zeg ik altijd. We voeren bijvoorbeeld overleg met landelijke ketens om te kijken hoe zij winkelbeoordelingen kunnen aanjagen. Zo zouden ze bij een digitale factuur het verzoek kunnen doen om een fysieke winkelrecensie te plaatsen op Vergelijk.nl. Dat levert interessante data op waar winkels, ketens en natuurlijk consumenten op kunnen sturen.’
Lees ook de blog van Ben Kerkhof, directeur Vergelijk.nl, op CustomerFirst.nl.