Belgisch contactcenter E2C stopt activiteiten
In Temse verliezen 94 contactcentermedewerkers binnen afzienbare tijd hun baan, berichten Belgische media. Aanleiding hiervoor is de sluiting van E2C op donderdag 30 juni. Het bedrijfsonderdeel van arvato (Bertelsmann) opende circa 2,5 jaar terug haar deuren.
E2C handelde onder meer vragen af over facturen en aanbiedingen voor telecompaketten van opdrachtgever Mobistar. Volgens gewestelijk secretaris Bart Leybaert (BBTK) liep dit echter niet naar wens. ‘Jaar na jaar werden er verliezen opgestapeld omdat ze niet aan de normen van hun klant konden beantwoorden. Daardoor moesten boetes worden betaald en waren er dus minder inkomsten.’ Hij vervolgt: ‘Eigenlijk komt dat terug op de keuze van het bedrijf om mensen met zeer precaire contracten in dienst te nemen, met een groot personeelsverloop als gevolg. Er werden voortdurend mensen opgeleid, maar zij vertrokken al gauw.’
Op drie werknemers na hebben 56 aanwezigen dinsdagmiddag het voorstel tot sociaal plan goedgekeurd. Commentaar vanuit E2C of arvato is vooralsnog uitgebleven.
- Temse
- Belgisch contactcenter
- E2C
- sociaal plan
- Mobistar
- arvato
- sluiting
- banenverlies
- personeelsverloop