Nieuwe klantcontactstrategie voor Peugeot en Citroën

Nieuwe klantcontactstrategie voor Peugeot en Citroën
  • 6 januari 2016
  • Redactie

Dialoogmarketingbureau Yourzine is door Peugeot en Citroën Benelux benaderd voor de ontwikkeling van de klantcontactstrategie van deze automerken. Meer loyale klanten kweken is de achterliggende gedachte.

‘Met een CRM- en klantcontactstrategie kan Yourzine ons helpen het verschil te maken in het digitale tijdperk waarin we ons momenteel bevinden. We willen geen marketing bedrijven op gevoel, maar op data en bewezen geanalyseerd gedrag’, wijst Alain Descat, digital factory director bij Peugeot en Citroën Benelux, op de werkwijze van het betreffende dialoogmarketingbureau.

De automerken beogen met de nieuwe strategie en bijbehorende multichannel benadering meer loyaliteit bij klanten en een verbeterde verbinding door servicegericht en persoonlijk met hen te communiceren. Op basis van huidige en nieuw op te bouwen data zal Yourzine patronen analyseren van de klanten van Peugeot en Citroën Benelux, de klantcontactstrategie ontwikkelen en campagnes optimaliseren of vernieuwen om zo de merkbeleving en merkbetrokkenheid te verhogen. Het team voert deze werkzaamheden uit vanaf het Amsterdamse hoofdkantoor van de automerken.

comments powered by Disqus