OBILytics betreedt big data markt

OBILytics betreedt big data markt
  • 12 januari 2016
  • Redactie

OBI4wan-oprichters Alex Slatman en Alexander de Ruiter hebben in samenwerking met ‘datascientist’ Frank Smit hun expertise ondergebracht in een nieuwe onderneming genaamd OBILytics. Laatstgenoemde is tot directeur benoemd. Hij gaat organisaties helpen om meer te halen uit big data.

Volgens Smit en consorten hebben veel organisaties moeite met het daadwerkelijk inzetten van big data om bijvoorbeeld de klant of prospect beter te leren kennen. Vaak vloeit dit voort uit onvoldoende visie, kennis of ervaring met het onderwerp, stellen ze. Traditionele bronnen als het CRM-systeem, website en e-mailstatistieken worden het meest gebruikt om de klant te leren kennen en zijn gemeengoed geworden.

Data verzilveren
De initiatiefnemers zijn van mening dat juist het gebruik van ‘ruwe data’ organisaties de mogelijkheid biedt om beter in te spelen op de behoefte van haar klanten en prospects, plus bijdraagt aan het vooraf inschatten van risico’s en bijvoorbeeld fraude voorkomt of opspoort. ‘Door de beschikbaarheid van de allerlaatste technieken voor efficiënte dataprocessing, de grote hoeveelheid van sociale en online data die over de laatste jaren door OBI4wan verzameld is en de expertise die is opgebouwd met het analyseren van sociale en online data, is OBILytics in staat om de waarde van eigen-, openbare en social data van onze opdrachtgevers te verzilveren’, meent Smit.

De nieuwe speler beschikt naar eigen zeggen over eigen datasets op het gebied van data intelligence oplossingen.

Donderdag 18 februari heeft in De Fabrique het event Data Driven Commerce plaats.

comments powered by Disqus