Made.com zet chatapp Hero in voor klantinteractie

Made.com zet chatapp Hero in voor klantinteractie
  • 10 maart 2016
  • Redactie

Designmeubelwinkel Made.com maakt sinds kort gebruik van de messaging app Hero. Hiermee biedt het consumenten hulp bij het aanschaffen van producten door via de chatfunctionaliteit stijladviezen te geven en inzicht te bieden in de voorraad.

De nieuwe chatapp is gelanceerd in Londen en stelt Londenaren in staat om in contact komen met ‘alle bedrijven’ in de stad. Made.com is launching partner. Hero zet in op ‘conversational commerce’, waarbij restaurants, bioscopen, kunstgaleries en retailers in één app te benaderen zijn. Consumenten kunnen bijvoorbeeld stijladvies opvragen, een afbeelding delen van het product waarnaar zij op zoek zijn of een plek in een restaurant reserveren. Een koopfunctie is nog in ontwikkeling. Duizenden consumenten hebben de bètaversie van de applicatie, die afgelopen Kerst stilletjes werd gelanceerd, gebruikt inmiddels.

‘In het mobiele tijdperk willen consumenten niet meer aan de telefoon wachten of communiceren via e-mails’, beweert Adam Levene, ceo van Hero. ‘Ze eisen een gepersonaliseerd antwoord van bedrijven, waar zij ook zijn.’ Chatten is daardoor in opkomst, met name via WhatsApp. Eigen onderzoek maakte het bedrijf duidelijk dat consumenten liever niet in dezelfde app chatten met bedrijven als met hun vrienden en kennissen. Zo zag Hero het licht, laat Levene weten.





comments powered by Disqus