E-learning vergroot onafhankelijkheid medewerkers

E-learning vergroot onafhankelijkheid medewerkers
  • 14 april 2016
  • Redactie

‘E-learning wordt vaak gezien als een technologisch project. Wie verzorgt het beheer van de online leeromgeving? En wie gaat alle content updaten? Die associaties kloppen echter niet’, verzekert Hester Mager, directeur Tele’Train Talent. Ze verzorgt één van de ruim 150 sessies tijdens Multichannel Conference.

Mager is ervan overtuigd dat opleiden goed, efficiënt en betaalbaar tegelijk kan zijn. Doordat je per gebruiker betaalt lopen de kosten niet enorm op en daarbij zijn veel modules standaard aanwezig. Het wiel opnieuw uitvinden is er dus niet bij. Exemplarisch is Hypocasso, expert in achterstandbeheer. Bij deze klant is enige tijd terug een online leeromgeving in gebruik genomen, die medewerkers in staat stelt om alle modules te doorlopen en hun vaardigheden actueel te houden. Op allerlei manieren, dus per smartphone, tablet, maar ook tablet of desktop. ‘Via e-learning faciliteer je medewerkers om op een slimme manier hun kennis bij te houden. Door te kiezen voor een hoge mate van interactie, krijg je mensen ook snel(ler) mee. Maak leren aantrekkelijk!’ De feedback van medewerkers leert dat zij enthousiast zijn over de onafhankelijkheid die een online leeromgeving biedt, de combinatie van serieus en luchtig (zorg voor een beetje humor en deel tussendoor leuke teasers’) en de aanwezigheid van competitie-elementen (een quiz, duel of scorebord). Meer over deze sessie, vind je hier.

HR
Tijdens Multichannel Conference is er vanzelfsprekend nog meer aandacht voor de mens. Een kleine greep uit het aanbod:
People management in 2020
Medewerkers worden prosumers, die op een volstrekt nieuwe manier naar hun werk kijken. Ze vormen de belangrijkste sleutel is tot succesvol klantcontact. Veel organisaties werken inmiddels aan volstrekt nieuwe besturingsmodellen. Weg van de ‘top-down command & control-organisatie’, op naar de human driven-organisatie waar medewerkers zelfsturend zijn en alle talenten echt tot hun recht komen.
Armand Lejeune, customer service specialist en een actieve vrijwilliger van Stichting KIRC, deelt tijdens zijn sessie de verbluffende resultaten met je.

Spel als communicatiemiddel
Gamification, serious gaming, applied gaming…Spel is in opmars als middel om doelgroepen te beïnvloeden. Een goed ontworpen spel zorgt voor engagement en leidt tot meetbare resultaten. Het helpt om grote groepen mensen te trainen, traffic te creëren of een waardevolle database met leads op te bouwen. Maar hoe doe je dat? Wat zijn de valkuilen bij het inzetten van spelvormen? Kun je gamification structureel inzetten? Is elke doelgroep met spel te verleiden? Wat leert de wetenschap ons over de kracht van spel? En wat zijn de kosten en de baten? Marcel Mens, oprichter van AtHand, laat zien hoe onder meer T-Mobile, KPN, AH.nl en Cendris spel inzetten en deelt deze inzichten.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Geplaatst in
  • HRM
  • Reacties
  • Link