Pathé te spreken over Speakap
Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, gaat het snel groeiende sociaal netwerk Speakap inzetten om alle medewerkers, verdeeld over 22 bioscopen in zestien steden, te bereiken en te verbinden. Met inmiddels ruim 1.400 aangesloten medewerkers op dit medium heeft Pathé het interne communicatiemiddel omarmd.
De bioscoopketen maakt sinds begin vorig jaar gebruik van het systeem. 'Vanaf kantoor kunnen wij nu op ieder gewenst moment in directe verbinding staan met al onze collega’s, ongeacht plaats, tijd en functie', vertelt Rosa Hoekstra, HR-adviseur bij Pathé Theatres. Medewerkers kunnen via een browser of mobiele app inloggen, waarna zij de laatste updates en nieuwsberichten kunnen zien die collega’s of zij zelf hebben geplaatst.
Communicatiegemak
Naast ondersteuning van de interne communicatie draagt Speakap bij aan de kwaliteit van de service van Pathé. Volgens de werknemers heeft het op de hoogte blijven van de verrichtingen van andere locaties namelijk een stimulerend effect. Uitgangspunt van de bioscoopketen is om de hele organisatie kleiner en toegankelijker te maken middels Speakap. 'Wij beseffen dat sociale media een steeds prominentere plek innemen in het privéleven. Wij willen medewerkers graag hetzelfde communicatiegemak bieden', aldus Hoekstra.
Naast Pathé gebruiken onder meer organisaties als de Bijenkorf, Marqt en USG People dit systeem al enige tijd.