Simyo luistert het beste
Simyo is uitgeroepen tot de best luisterende telecomprovider van Nederland. T-Mobile en Telfort complementeren de top drie, aldus de meest recente Luistermonitor van MWM2.
Afgelopen kwartaal zijn in totaal vragenlijsten uitgereikt aan klanten van in totaal tien telecomaanbieders. Centraal hierbij stond de mate van tevredenheid over drie onderwerpen: product en aanbod, de manier waarop het bedrijf belangstelling toont en de manier waarop het bedrijf reageert. Klanten kregen vragen voorgelegd als ‘wat vindt u van de prijzen en tarieven’, of moesten aangeven in hoeverre ze het eens waren met stellingen als ‘de organisatie zet feedback om in acties’. Tot slot werd klanten gevraagd of ze suggesties hadden voor verbetering.
Simyo kwam met een 7,6 als algemeen eindcijfer als beste luisteraar uit de bus. T-Mobile en Telfort scoorden beiden een 7,2. De winnaar onderscheidde zich vooral op het gebied van reageren. Met name de manier waarop Simyo feedback geeft, maakt dat klanten zich echt voelen gehoord. Op vragen in die categorie scoorde het gemiddeld een 8,3, terwijl de andere bedrijven daar niet hoger dan een 7,8 scoorden. Klik hier voor het rapport.
Tijdens het CustomerFirst Gala in april verkreeg Simyo ook al de titel 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland'.