Transavia in zee met TripAdvisor
TripAdvisor heeft een nieuwe beoordelingssite voor luchtvaartmaatschappijen gelanceerd. Insteek is om passagiers te stimuleren openhartige feedback te geven over hun vliegervaring(en). Transavia gaat de feedbackmogelijkheid actief promoten.
‘We zijn een groot voorstander van het proactief verzamelen van feedback en ervaringen van onze klanten. Zo kunnen we onze producten steeds verder verbeteren en nog meer afstemmen op de behoefte van onze klanten’, meent Paul de Raad, hoofd Marketing en eCommerce bij Transavia. De luchtvaartmaatschappij bereikt via social media wekelijks meer dan 4 miljoen mensen, die volgens hem ook zeer betrokken zijn. ‘Met de vluchtbeoordelingen op TripAdvisor kunnen we de relatie met onze klanten versterken, omdat we waar nodig ook reageren op vragen die worden gesteld op beoordelingssite’, duidt De Raad. Transavia stuurt passagiers na hun vlucht een uitnodiging om hun ervaringen te delen op Tripadvisor.
Andrew Wong, hoofd Airline Review Partnerships bij TripAdvisor Flights, merkt op reizigers te helpen in hun keuze voor vluchtopties ‘door openhartige beoordelingen en foto’s van reizigers en gedetailleerde informatie over voorzieningen beschikbaar te stellen’. ‘Door passagiers te vragen hun ervaringen te delen, kan Transavia reizigers wereldwijd de informatie bieden die ze nodig hebben om bij hun maatschappij te boeken’, besluit Wong.