Outfittery steekt groeigeld in klantbeleving
Outfittery, de van origine Duitse personal online shopping service, heeft een investering van bijna € 20 miljoen opgehaald. Hiermee wil het zijn ‘pioniersrol in de Europese markt van curated shopping’ uitbreiden en de customer experience verbeteren.
‘We hebben Outfittery in 2012 opgericht om de winkelervaring voor mannen fundamenteel te verbeteren. In een wereld waarin klanten bij het winkelen met te veel opties worden overweldigd, creëren wij met onze service een individueel en handige shoppingervaring die leuk is’, vertelt Julia Bosch, manager en mede-oprichter van Outfittery. ‘De laatste subsidieronde is een geweldige bevestiging dat we goed zitten met deze aanpak.’
Service
Namens U-Start, één van de nieuwe investeerders, geeft manager Stefano Guidotti aan te geloven in het curated shopping platform. ‘We zijn ervan overtuigd dat Outfittery de juiste weg heeft gekozen met deze service en kwaliteitsgedachte terug te brengen in de handel, in het bijzonder in e-commerce, om mensen zo ongecompliceerd toegang in de mode te geven.’ Een andere nieuwe investeerder is VC fonds Octopus.
Verspreid over acht landen heeft Outfittery inmiddels zo’n 400.000 klanten. In februari dit jaar maakte het bedrijf bekend retouren kosteloos te gaan ophalen bij klanten, ook in Nederland. Concurrenten in Nederland zijn The Cloakroom en House of Einstein.
- klantbeleving
- groeigeld
- CX
- Outfittery
- investeringsronde
- personal online shoppingservice
- curated shopping platform