Ryanair stuurt aan op serviceverbeteringen
Ryanair gaat zijn bedrijfsvoering analyseren met behulp van de producten QlikView en Qlik Sense. Hiermee kan de Ierse prijsvechter bedrijfspresentaties visualiseren in dashboards en kunnen afdelingen business intelligence analyses verrichten. Doel hiervan is een beter zicht te krijgen op de bedrijfsvoering en aansluitend de dienstverlening te verbeteren.
‘We hebben gemerkt dat iedere medewerker op zijn eigen manier data verwerkt en analyseert. Onze wens was dan ook om een platform voorhanden te hebben dat aan al deze verschillende behoeften voldoet’, licht Shane Finnegan, business intelligence ontwikkelaar bij Ryanair, de keuze voor softwareleverancier Qlik toe.
Data-analyse
Qlik Sense is met name geïnstalleerd voor grondpersoneel en cabinemedewerkers. Het pakket biedt gebruikers via datavisualisaties real-time inzicht in wat er gebeurt en waar mogelijk een probleem ontstaat. Het helpt de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij om op basis van data beslissingen te nemen.
Ruim een jaar terug had de introductie van Qlik Cloud plaats. In diezelfde periode werd ook duidelijk dat Ryanair geregeld claims van vertraagde reizigers negeert.