Xerox = Conduent Inc
De BPO-organisatie van Xerox, waaronder ook de customer care tak valt, gaat per 1 januari 2017 verder onder de nieuwe naam Conduent Inc. Het Document Technology bedrijf blijft Xerox Corporation heten.
Begin dit jaar kondigde Xerox aan zich te gaan opsplitsen in twee nieuwe beursgenoteerde bedrijven. Eind dit jaar zal de separatie definitief zijn, waarna ruimte ontstaat voor 'een nieuw pad voorwaarts'. In 2015 werkten wereldwijd 96.000 werknemers voor de BPO-divisie en werd een omzet van ongeveer $ 7 miljard gerealiseerd. Het Document Technology bedrijf noteerde afgelopen jaar een omzet van ongeveer $ 11 miljard en er werkten circa 39.000 medewerkers bij het bedrijfsonderdeel dat onder meer printers en kopieerapparaten levert.
De naam Conduent Inc is geïnspireerd en gebaseerd op het binden van diverse doelgroepen door transacties aan te bieden in gebieden als customer care, analytics en betalingen in gezondheidszorg. De BPO-organisatie zal fungeren als een partner voor zowel bedrijven als overheden en gaat ervaringen leveren die de tevredenheid verhogen en retentie van consumenten, patiënten, forenzen en werknemers ondersteunen.