PvKO richt Stichting Ontwikkeling CRM Educatie op
Om klantgericht ondernemen en customer relationship management ‘meer op het curriculum van het HBO onderwijs te krijgen’, heeft het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) samen met hogescholen en businesspartners Stichting Ontwikkeling CRM Educatie opgericht.
Het stichtingsbestuur bestaat uit Jean Hendriks (opleidingsmanager Hogeschool Utrecht), Jorien Wesseling (directeur Talent4Service en bestuurslid PvKO) en Michel Brakenhoff (a/i CRM Manager bij PPG en RvA lid PvKO). Een aantal jaar geleden is genoemd platform door het HBO Onderwijs gevraagd om samen een labomgeving te creëren waar studenten met behulp van data, software en actuele cases zelf kunnen ervaren wat de effecten zijn van een klantgerichte werkwijze op de klantwaarde en winstgevendheid van de organisatie. ‘Met het oprichten van de stichting willen we de groeiende activiteiten hieromtrent transparant borgen voor de toekomst’, aldus PvKO.
Ruim 40 afgevaardigden van 15 hogescholen namen recent deel aan een enquête van het Platform voor Klantgericht Ondernemen. Met de resultaten zijn de behoeften van de HBO-docenten in kaart gebracht en is een start gemaakt met de ontwikkeling van casuïstiek waarbij data en software van gerenommeerde bedrijven een essentiële ondersteunende rol vervullen.
- klantgericht ondernemen
- HBO Onderwijs
- klantwaarde
- customer relationship management
- labomgeving
- casuïstiek ontwikkelen
- Stichting Ontwikkeling CRM Educatie
- PvKO