Contactcenterspecialist HECC overgenomen
De Nederlandse contactcenterspecialist HECC Alliance is recent volledig opgenomen in het portfolio van Ascensos. Het is de eerste Europese uitbreiding van laatstgenoemde in Motherwell (Schotland) gevestigde leverancier van multichannel klantcontactoplossingen.
De strategische overname moet Ascencos in staat stellen 'te groeien in nieuwe sectoren en geografische gebieden', waardoor klanten een breder portfolio van meertalige mogelijkheden kan worden geboden. Momenteel werken ruim 500 medewerkers voor de Schotse klantcontactorganisatie. In 2017 zal dit aantal verdubbelen als gevolg van een recent miljoenencontract met de Britse retailer B&Q. Dermot Jenkinson, uitvoerend voorzitter van Ascensos, is content met de actuele uitbreiding: ‘Dit is een strategisch belangrijke overname die ons in staat stelt om onze positie in Europa te verbeteren door onze klanten een breder aanbod te doen van hoogkwalitatieve meertalige oplossingen. HECC heeft een indrukwekkende lijst van klanten en we zijn erg optimistisch gestemd en gedreven om gezamenlijk onze business verder uit te bouwen.’
HECC, dat in 1994 is opgericht en 70 medewerkers in dienst heeft in de vestigingen in Boxtel en in Boekarest (Roemenië), levert Europese klantondersteuning in twaalf verschillende talen. Ceo Hans Jansen geeft op zijn beurt aan zeer enthousiast te zijn over deze volgende stap en de relatie met Ascensos. ‘Ik kijk uit naar nieuwe mogelijkheden die onze gezamenlijke groei zal versterken.’