ElektronicPartner koppelt sites ondernemers aan één webshop
Om de klanten van zijn 100 ondernemers te bedienen, brengt ElektronicPartner (EP) nieuwe websites voor hen. Die zijn gekoppeld aan één EP webshop. ‘We hebben de omnichannel strategie omgedraaid’, aldus hoofd e-commerce Paul Mulders.
De fysieke winkels van Assen tot Vianen vormen het startpunt van de customer journey, aldus Mulders. De franchiseondernemers zijn lokaal aanwezig. ‘We hebben honderd lokale websites gebouwd voor onze ondernemers die zij zelf kunnen personaliseren met teksten en afbeeldingen.’ www.epvoordeelland.nl is daar een voobeeld van. Vanuit die websites gaan consumenten naar het vernieuwde responsive e-commerce platform www. ep.nl.
Klant bekijkt online aanbod samen met de ondernemer
EP heeft de seo en sea ingericht op de lokale ondernemer en de lokale consument, aldus Mulders. In de fysieke winkels heeft EP tevens verschillende schermen. Daarop kunnen consumenten het online aanbod samen met de ondernemer bekijken. Er wordt afgerekend aan de fysieke kassa.
Direct meenemen
De ‘virtual shelf’ is gekoppeld aan de kassa in de winkel. Deze service is vooral verkoopondersteunend bedoeld. Mensen kunnen in de winkel online bestellen, maar ze kunnen de aankoop ook direct meenemen. Bron: Twinkle