Hilton zet VR-bril in voor klantbeleving

Hilton zet VR-bril in voor klantbeleving
  • 1 november 2016
  • Redactie

Hoe beleeft een potentiële nieuwe relatie ons hotel op afstand? Om daar achter te komen is het nu mogelijk om de vestiging Hilton Amsterdam Airport Schiphol te ervaren met een virtual reality bril.

Zodra klanten virtueel het hotel binnenstappen, neemt het medewerkersteam de kijkers mee naar de verschillende locaties en afdelingen, ontvangt ze in de spa, maakt een ‘energizing stop’ in het fitnesscentrum, biedt ze een drankje aan in de cocktailbar en laat wijn proeven in de Vine Room, voordat ze aan tafel gaan in het restaurant. Naast deze route zijn alle kamertypes en de executive lounge te aanschouwen in 360 graden, evenals alle meetingrooms in het hotel.

Beleving
‘De VR-bril biedt niet alleen de mogelijkheid om op afstand een kijkje te nemen in het hotel, maar onze klanten en gasten kunnen dat ook doen in hun eigen omgeving, op een beurs of in een meeting, op elk gewenst moment. Ook kunnen ze de VR-beleving direct delen met collega’s’, vertelt Marije Bekker, cluster director of business development Hilton The Netherlands. ‘Het is een even simpele als effectieve belevingstool; je wandelt echt letterlijk door het hele hotel.’

De virtual reality tool is gemaakt van stevig karton en geschikt voor alle typen smartphones.








comments powered by Disqus