Nuance rust nieuwe Nina uit met biometriebeveiliging
Nuance Communications kondigt Nina ID 2.0 aan. Volgens de spraaktechnologiespecialist is dit ‘de eerste virtuele assistent met een geïntegreerde multifactor biometriebeveiliging’. Met behulp van dit systeem kunnen gebruikers klanten straks identificeren via hun stemgeluid of een selfie.
De ‘nieuwe Nina’ maakt gebruik van door kunstmatige intelligentie aangedreven spraakbiometrie en gezichtsherkenning om de identiteit van een gebruiker te bevestigen. Volgens de ontwikkelaar zorgt dit niet alleen voor significante beveiligingsvoordelen, ook creëert het een soepel lopend authenticatieproces (‘in een paar seconden gepiept’ en stelt het de app in staat om de user experience te personaliseren.
Engagen
Voor Robert Weideman, general manager en executive vice president van Nuance Enterprise Division, is de introductie van Nina ID 2.0 niets anders dan een reactie op de behoefte in de markt. ‘Hedendaagse consumenten moeten snel en eenvoudig met merken in contact kunnen komen en zich daaraan kunnen binden, waar zij zich ook bevinden. Vaak komt hier een mobiele device aan te pas.’
Onder meer Swedbank maakt gebruik van Nina. Daar droeg de virtuele assistent binnen drie maanden na implementatie bij aan een FCR van 78%. Ook DOM van Domino’s en Inge van ING zijn uitgerust met spraaktechnologie van Nuance.
- biometrie
- kunstmatige intelligentie
- Nuance Communications
- AI
- beveiliging
- spraaktechnologie
- Nina ID 2.0
- gezichtsherkenning
- selfie-identificatie