Papieren folder blijft een hit
Alle digitale ontwikkelingen ten spijt blijkt de papieren reclamefolder nog altijd populair. Van de 2.000 Nederlanders die door Q&A zijn ondervraagd, leest 87 procent daadwerkelijk de folders die zij in de bus krijgen.
Volgens de actuele uitkomsten worden de folders niet alleen goed gelezen, maar gaan consumenten daarna ook nog eens sneller naar een fysieke winkel (62%) dan een webshop (10%). Na het lezen van een digitale folder gaat bijna een kwart naar een webshop (24 procent), echter gaat 38 procent van de ondervraagde consumenten toch naar een fysieke winkel.
Het onderzoek, gehouden is opdracht van DDMA (brancheorganisatie van marketing- en databedrijven) in aanloop van de Beste Folder Awards, leert verder dat consumenten verwachten over vijf jaar veel meer digitale folders te lezen dan de papieren variant. Op dit moment leest 65 procent van de ondervraagde Nederlanders enkel papieren folders. Over vijf jaar zal dat aantal dalen naar 28 procent, is de verwachting.
- Beste Folder Awards
- beïnvloeden consumenten
- Q&A
- papieren folder
- marketing
- digitale folder
- DDMA
- adverteren