Social mediaprijs voor Zilveren Kruis
Verzekeraar Zilveren Kruis heeft de Gouden Award gewonnen als verzekeraar die zich in 2016 het meest actief heeft ingezet op social media. De prijs is het resultaat van een onderzoek onder 75 verzekeraars, de Social Media Insurance Monitor.
Belangrijkste conclusie uit het rapport, een initiatief van ITDS Business Consultants, is dat verzekeraars nog niet alle mogelijkheden van social media benutten. ‘De eigen kracht en het unieke belang van de verschillende kanalen wordt niet ingezien. Het is qua content meestal ‘one size fits all’, niet toegespitst op de kanalen. Authentieke content ontbreekt’, aldus de onderzoekers.
Interactie
Zilveren Kruis breekt als winnaar met deze trend door juist bij elk kanaal een eigen doel, doelgroep en content te onderscheiden. Vooral de hoge mate van interactie met de consument zorgt voor een hoge score in de monitor. De nummers twee en drie, Coöperatie DELA en Centraal Beheer, scoren voornamelijk door hun activiteit op Facebook en de reacties van consumenten op dit platform.
Op de foto, v.l.n.r.: Esther Lens (ITDS), Rivkah op het Veld (presentatrice), Martin de Jong (DELA), Luceline Hesselink (Zilveren Kuis), Amanda van de Plas en Matthijs Algra (beiden van Centraal Beheer).
- verzekeraars
- klantcontact
- Coöperatie DELA
- social media
- Zilveren Kruis
- Centraal Beheer
- authenticiteit
- onderzoek
- prijs