NS start pilot met feedback via app
De NS start een proef met klantonderzoek via de Reisplanner Xtra app. Van 28 februari tot en met 24 maart kunnen reizigers op die manier hun mening of reactie aan de spoorwegen doorgeven.
Deze nieuwe manier van onderzoek kan in de toekomst wellicht dienen als aanvulling op vragenlijsten, waarmee reizigers al feedback kunnen doorgeven. Volgens NS wordt de klanttevredenheid gemeten om de dienstregeling te verbeteren en te beoordelen of aan de eisen van de concessie wordt voldaan. Omdat reizigers steeds minder lange vragenlijsten invullen, wordt nu gekeken hoe regelmatige maar kortere feedback werkt.
Omroepbericht
De proef zal plaatsvinden op station Sloterdijk en de trajecten Arnhem-Nijmegen, Zwolle-Groningen, Zwolle-Lelystad en Zwolle-Leeuwarden. Deelnemers kunnen bijvoorbeeld feedback geven op het omroepbericht en de reinheid van de trein. Ook kan NS via een pop-up om feedback vragen over de reis die de reiziger op dat moment maakt.
Mensen die meedoen aan de proef moeten hier zelf toestemming voor geven en hun locatievoorziening aanzetten. NS verzamelt de feedback en onderneemt waar mogelijk actie om verbeteringen te realiseren. De deelnemende reizigers ontvangen een wekelijkse terugkoppeling over wat de spoorwegen met de feedback doen.