Salesforce showt intelligent serviceplatform
Salesforce heeft Einstein, een artificial-intelligencefunctionaliteit, toegevoegd aan het Service Cloudplatform voor klantenservice. Hiermee is het naar eigen zeggen het eerste intelligente customer serviceplatform ter wereld.
Einstein werd in september vorig jaar geïntroduceerd als onderdeel van het CRM-platform van Salesforce. De nieuwe software levert gebruikers automatisch suggesties en aanvullingen op basis van onder meer historische klantgegevens, e-mails, streams uit social media, online afbeeldingen en IoT-signalen. De verkregen inzichten helpt onder meer serviceafdelingen betere voorspellingen te doen en gepersonaliseerde klantervaringen te bieden.
Slimmer
Service Cloud Einstein is volledig geïntegreerd met de CRM-gegevens voor zowel sales, marketing en andere diensten. Met de toepassing wordt volgens het bedrijf elke servicemedewerker slimmer en heeft deze toegang tot de nodige inzichten om elk service-probleem snel en efficiënt op te lossen, om zo een geïntegreerde, persoonlijke klantervaring te realiseren.
Met Service Cloud Einstein kunnen bedrijven kunstmatige intelligentie gebruiken om de toenemende complexiteit van klantenservice te beheren en productiviteit en efficiëntie bij medewerkers te verhogen. En tevens de klanten goede service te bieden via diverse kanalen. Service Cloud Einstein creëert een extra laag van intelligentie bij elke interactie met de klant, of het nu voor de werknemer, de supervisor of de mobiele medewerker is.
Avaya
Deze week werd ook bekend dat Salesforce een samenwerking aangaat met Avaya op het gebied van cloud services. David van den Berg, managing director van Avaya Nederland, was bij de presentatie tijdens Avaya Engage in Las Vegas en liet weten dat technologie van Avaya gekoppeld gaat worden aan de Service Cloud van Salesforce.
- Salesforce
- efficiëntie
- Einstein
- artificial intelligence
- klantenservice
- productiviteit
- Avaya
- klantervaring
- Service Cloud
- David van den Berg
- CRM