UWV wederom COPC-gecertificeerd
Het klantcontactcenter van UWV is voor de tiende keer COPC-gecertificeerd. De hercertificering houdt in dat de organisatie afgelopen jaar verbeteringen heeft laten zien ten gunste van de klant.
Customer Operations Performance Center (COPC) is een internationale standaard voor besturing van klantencontact. Een certificaat geldt voor een jaar. Voor een hercertificering onderzoekt UWV de klanttevredenheid over alle klantcommunicatiekanalen en over de kanalen heen (telefonie, portaal, internet en persoonlijke digitale werkmap). Daarnaast analyseert UWV jaarlijks klantsignalen en zet verbetertrajecten in.
Efficiënt
UWV Klantencontact verwerkte in 2016 ruim 5,5 miljoen telefoongesprekken en bijna 1,4 miljoen mailtjes. 80 procent van de klanten van UWV is tevreden tot zeer tevreden over de kwaliteit van de dienstverlening. Met de hernieuwde certificering laat UWV naar eigen zeggen zien dat er efficiënt gewerkt wordt, tegen lage kosten en een hoge klanttevredenheid.
UWV Klantencontact mag als enige overheidsdienst ter wereld het keurmerk dragen. In december 2016 heeft ook de klachtenafhandeling van UWV het COPC certificaat gekregen. Hiermee laat het zien dat ook klachten volgens de internationale standaard worden afgehandeld. Andere COPC-gecertificeerde bedrijven in Nederland zijn onder meer NUON en Transcom.
- communicatie
- Transcom
- UWV
- klanttevredenheid
- klachten
- klantcontact
- COPC
- Customer Operations Performance Center
- NUON