Webhelp Nederland neemt Telecats over
Webhelp Nederland heeft een meerderheidsbelang verkregen in Telecats. De specialist in taal- en spraaktechnologie blijft gevestigd in Enschede en Jan Willem Mulder, Martin Spitholt en Wim Luimes blijven de directie van Telecats vormen.
'We zijn erg trots op deze overname en de mogelijkheden die het met zich meebrengt voor onze klanten. Zij mogen van ons verwachten dat we nieuwe technologische oplossingen lanceren, gecombineerd met een ongeëvenaarde human touch. Dit stelt ons in staat de customer experience verder te verbeteren en tegelijkertijd de total cost of ownership te laten dalen', licht Gert-Jan Morsink, ceo Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van Webhelp Groep, toe.
Wim Luimes, directielid van Telecats, geeft aan zeer enthousiast te zijn over de mogelijkheden die deze overname biedt voor Telecats. 'Het internationale portfolio en de ambities van Webhelp helpen ons absoluut onze groeidoelstellingen te verwezenlijken. Als experience innovator is er geen betere partner te vinden. We zullen onze gezamenlijke expertise inzetten om een bijdrage te leveren aan een duurzame verbetering in customer experience.' De oplossingen van de spraaktechnologiespecialist houden onder meer klantidentificatie, call-routering, selfservice en analytics.
Webhelp nam de voorbije periode al meerdere partijen over, waaronder op het gebied van social media strategie (Netino). Tevens ging de klantcontactspecialist een partnership aan met Recast.AI.
- klantcontactspecialist
- technologie
- Telecats
- Webhelp Nederland
- spraakherkenning
- overname
- BPO
- meerderheidsbelang