Vattenfall en TCS willen klantfocus versterken
De Zweedse energiegigant Vattenfall gaat Tata Consultancy Services (TCS) inzetten voor de ontwikkeling en het onderhoud van IT-diensten. De samenwerking is volgens het bedrijf onderdeel van een groter initiatief ‘om de klantfocus te versterken met een duurzamer energieportfolio’.
Er zal onder meer een digitale omgeving worden opgezet om consumenten meer invloed te geven. CIO Jens Zerbst van Vattenfall, moederbedrijf van NUON, zegt dat deze ontwikkeling past in een tijd van digitale disruptie en innovatie. ‘Dit biedt een opwindende kans voor bedrijven zoals de onze, door het herpositioneren van onze diensten om de consument in zijn kracht te zetten.’
Klantfocus
‘Met TCS als partner verwachten we de ondersteuning te krijgen om Vattenfalls positie te versterken, door nieuwe digitale oplossingen die de klant in focus brengt te bieden, en uiteindelijk te helpen met het behalen van continue groei van onze activiteiten verspreid over Europa.’
De chief executive van TCS Europe, Amit Bajaj, wil het Zweedse staatsbedrijf helpen meer flexible te kunnen opereren. ‘Bouwend op onze diepgaande expertise en ervaring in een grote verscheidenheid aan sectoren, zullen we met dit partnerschap Vattenfall ondersteunen enkele van zijn meest belangrijke strategische bedrijfsdoelstellingen te behalen, terwijl het bedrijf verder groeit en innoveert in de regio.’
Foto: Vattenfall / Hans Blomberg
- Vattenfall
- consumenten
- Amit Bajaj
- IT
- Tata Consultancy Services
- Jens Zerbst
- digitale disruptie
- klantfocus