ReviewFirst #34 - 'De commerciële revolutie' van Wessel Berkman
In de boekenrubriek van CustomerFirst dragen klantcontactprofessionals iedere maand managementboeken aan die hen inspireren. Shiraas Goerdin, manager Servicedesk Verzekeren & Customer Care bij VvAA, beveelt 'De commerciële revolutie' aan.
'Berkman schetst allereerst een herkenbaar beeld van de effecten van de lineaire groei en waarom er dringend nood is aan een nieuwe commerciële blauwdruk. Vastberadenheid in inzet van de juiste (nieuwe) strategieën lijkt doorslaggevend te zijn voor de realisatie van exponentiële groei.
De auteur biedt op tal van actuele vraagstukken nieuwe perspectieven. De meest aansprekende voor mij zijn dat technologie het aankoopgedrag van klanten ondersteboven heeft gegooid, dat onderscheidend zijn nu belangrijker dan ooit is en dat snel handelen cruciaal en eminent is om te voorkomen dat je bedrijf niet meer relevant is.
Dit boek biedt handvatten voor professionals die dagelijks uitgedaagd worden oplossingen te vinden voor de verwezenlijking van een stabiel klantenbestand, groei van datzelfde bestand en het veranderen van denkwijze, houding en gedrag onder collega’s. In ‘De commerciële revolutie’ stelt Berkman dat de klant en zijn belangen binnen de nieuwe processen echt centraal moeten komen te staan. Dit dwingt organisaties in de huid van de klant te kruipen, te achterhalen wat hem beweegt, wat hij belangrijk vindt en hoe je hem echt kunt verrassen. Zo worden klanten én collega’s je grootste fans. En laten we wel wezen: iedereen wordt blij van fans!'
Invitatie
Heb jij onlangs een inspirerend managementboek gelezen en wil je dit delen? Mail dan naar redactie@customerfirst.nl en je hoort snel van ons. En lees hier de aanbeveling van Judy Gerritsen, freelance communicatieprofessional.
- Shiraas Goerdin
- exponentiële groei
- De commerciële revolutie
- ReviewFirst
- VvAA
- fans
- klant centraal
- onderscheidend vermogen
- Wessel Berkman