Walmart opent geautomatiseerd afhaalpunt
Amerikaanse klanten van Walmart in Oklahoma City zijn vanaf nu niet meer afhankelijk van openingstijden voor het oppikken van hun boodschappen: met een speciale code kunnen ze hun online order afhalen bij een geautomatiseerde kiosk.
Het nieuwe afhaalpunt is 150 vierkante meter groot en heeft ruimte voor meer dan 30.000 producten. Daar zitten ook verswaren bij, want de kiosk is gekoeld. Voor een minimum van 30 dollar aan boodschappen kunnen Amerikanen hun boodschappen ophalen, die door Walmart-medewerkers naar de automaat gebracht zijn.
Pakketjestoren
Walmart breidt daarmee de pick-up mogelijkheden voor zijn klanten uit. In oktober introduceerde Amerika’s grootste retailer een ronde ‘pakketjestoren’ in zijn filiaal in Bentonville; inmiddels hebben vijf vestigingen zo’n machine. Ook het aantal drive through’s breidt uit.
In het kader van de aanzwellende strijd om de online consument die Walmart en Amazon voeren, gaf Walmart klanten onlangs korting voor het ophalen van hun online bestelde artikelen. Amazon werkte ondertussen aan afhaalpunten voor zijn boodschappenbezorgdienst AmazonFresh, waarvan de eerste vestiging in Seattle onlangs de deuren opende. Klanten kunnen er hun online bestelling na slechts een kwartier afhalen.
- Oklahoma
- Verenigde Staten
- afhaalpunt
- Walmart
- automatisering
- klantgemak
- Amazon
- boodschappen
- klantcontact
- selfservice