ABN Amro haalt werkzoekenden met afstand tot arbeidsmarkt naar contactcenter
ABN Amro en arbeidsbemiddelaars Talent4Service en Unique zijn samen een vakopleiding gestart in het servicecenter van de bank. Hiermee willen ze werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe start geven in de klantcontactbranche.
Het project omvat in eerste instantie het werven, selecteren en opleiden van drie nieuwe medewerkers uit doelgroepen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Momenteel zijn de betrokken partners bezig met de selectie van medewerkers met een arbeidshandicap. Bij gebleken succes wordt dit aantal in de loop van het jaar verder opgeschroefd.
9+ service
De directeur Contact Center Kleinbedrijf van de bank, Bjorn van der Voorde, legt de gedachte achter project uit: ‘Ons klantcontactcenter heeft hoge normen als het gaat om onze medewerkers. Wij willen onze klanten voorzien van een 9+ service, en daarvoor zoeken wij de beste contactcenteragents. Maar die medewerkers kunnen prima uit een doelgroep komen met afstand tot de arbeidsmarkt, of dat nou 56-plussers, bijstandsgerechtigden of langdurig werkzoekenden zijn. Ook kandidaten met een arbeidsbeperking zijn welkom. Het is aan ons om de juiste randvoorwaarden te creëren zodat deze kandidaten succesvol kunnen zijn in hun nieuwe start en loopbaan bij ABN Amro.’
De begeleiding van de kandidaten wordt verzorgd door Talent4Service, dat gespecialiseerd is in het werven & selecteren, opleiden & begeleiden en detacheren van reïntegratiekandidaten. ‘Wij zijn een goede partner voor organisaties zoals ABN Amro: organisaties die optimaal invulling willen geven aan hun social return beleid’, stelt directeur Jorien Wesseling. Op organisatorisch vlak wordt de bank bijgestaan door Unique.
- arbeidshandicap
- klantcontact
- klantenservice
- beperking
- afstand tot de arbeidsmarkt
- contactcenter
- social return
- bank
- Jorien Wesseling
- servicecenter
- Bjorn van der Voorde
- Talent4Service
- Unique
- ABN Amro