ContactCare ontwikkelt prijsadviestool klantenservice

ContactCare ontwikkelt prijsadviestool klantenservice
  • 18 juli 2017
  • Redactie

Klantcontactcenter ContactCare heeft een nieuwe tool gepresenteerd waarmee bedrijven kunnen uitrekenen wat het uitbesteden van klantenservice kost. Deze Quickscan laat gebruikers zien of bepaalde onderdelen van klantenservice voordeliger zijn om uit te besteden en geeft hen advies.

De scan stelt dit advies samen op basis van ingevoerde informatie. Het gaat onder meer om informatie over de gebruikte kanalen, het aantal contacten en de gemiddelde duur van een binnenkomend contactmoment. Hoe exacter de data, hoe nauwkeuriger de kostenindicatie is die middels verschillende formules automatisch wordt gegenereerd, stelt het bedrijf. Na het afronden van de Quickscan ontvangt de gebruiker per e-mail een gratis advies over de mogelijkheden, de kosten en de vorm van klantenservice die aansluit bij de behoefte van de organisatie.

Transparant
Volgens Mark Hekkelman, Managing Director bij ContactCare, geeft de Quickscan ook regelmatig het advies om klantenservice juist niet uit te besteden. ‘Het uitbesteden van klantenservice biedt veel voordelen, maar niet in iedere situatie. ContactCare biedt organisaties de kans om dit zelf te berekenen, zonder tussenkomst van verkopers die je proberen over te halen om het toch uit te besteden. Wij willen alleen tevreden klanten en daarom zijn we vanaf het begin transparant.

‘Met minder dan 200 klantcontacten per maand is het bijvoorbeeld niet haalbaar om je volledige klantenservice uit te besteden’, stelt Hekkelman. Ook in dat geval krijgen klanten advies en een consult om te spreken over een andere oplossing voor het goed inregelen van de klantenservice.

comments powered by Disqus