QuoteFirst: Pieter Zwart (Coolblue)
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
- 'Bij mijn ambitie hoort geen getal. Ik wil zo’n grote klanttevredenheid bereiken dat we een voorbeeldbedrijf worden voor andere. Dat banken, overheden en verzekeringsmaatschappijen zeggen: hoe ze daar met klanten omgaan, dat willen wij ook. Dat doel bereik ik alleen maar door te luisteren en door op te schrijven wat klanten zeggen en daarmee aan de gang te gaan. Willen ze nog sneller hun bestelling? Bestaat er behoefte aan fysieke winkels? Willen ze persoonlijke uitleg? We luisteren en handelen. Kortom: het is niet zo creatief wat wij doen. We zijn veel minder hemelbestormend dan velen denken.'
- 'Uiteindelijk komt de vraag naar producten altijd bij de klanten vandaan. Zij willen zo’n hoogtemeter. Wij denken vervolgens: mooi, dat gaan we dan faciliteren. Leveren, uitleggen welke het beste is en hoe het apparaat gebruikt moet worden.'
- 'Hallo, ik ben een gewone Rotterdammert! Ik zit vanwege allerlei overleggen misschien meer in een taxi dan de gemiddelde Nederlander, maar ik heb geen chauffeur. Sterker: ik ga vaak met de metro naar kantoor.'
- 'Het is mijn vak om het bedrijf op te schalen, daar past angst niet goed bij. Ik ken wel twijfels bij het nemen van beslissingen en vraag me continu af waar het verbeterpotentieel zit. Maar angst is iets anders en kent geen waarde in een logische omgeving.'
Lees hier het volledige interview dat het Algemeen Dagblad onlangs had met Coolblue-ceo Pieter Zwart.
- klanttevredenheid
- luisteren naar klanten
- klantfeedback
- QuoteFirst
- Pieter Zwart
- interview
- Coolblue
- leiderschap
- ondernemen
comments powered by Disqus