Qatar Airways opent Twitterpagina voor klantvragen
Qatar Airways heeft een speciale Twitterpagina in het leven geroepen om klantvragen af te handelen. De luchtvaartmaatschappij had al een algemene pagina op het platform, maar heeft nu besloten om dit klantcontact naar een ander profiel te verhuizen.
Via het nieuwe profiel @QRsupport hebben passagiers de mogelijkheid om dag en nacht vragen te stellen. Na het sturen van een tweet krijgen gebruikers een antwoord met daarin de optie om de conversatie als privébericht voort te zetten. Hiermee maakt de maatschappij het klantcontact minder zichtbaar voor anderen. Voorlopig is de dienst in het Engels en het Arabisch beschikbaar.
Klantverwachting
Social media zijn erg belangrijk voor het bedrijf, stelt Ehab Amin (CCO): ‘Het heeft de manier en snelheid veranderd waarop mensen met elkaar en met bedrijven in contact staan. Dit nieuwe profiel laat zien dat we continu innoveren om snel en vlot te kunnen voldoen aan de klantverwachting.’ De vp Marketing en Corporate Communications, Salam Al Shawa, voegt toe: ‘Ons socialmediabeleid heeft online een succesvolle ‘buzz’ weten te creëren. We zijn zelfs de meest gelikete luchtvaartmaatschappij op Facebook.’
Het bedrijf is ook actief op andere kanalen, waaronder YouTube, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, Google+, Tumblr, Weibo in China en VKontakte in Rusland. Hiermee hoopt het naar eigen zeggen een consistente en brede klantbetrokkenheid mogelijk te maken. Qatar Airways werd eerder dit jaar bij de uitreiking van de van de Skytrax World Airlines Awards 2017 uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij ter wereld.