Air France-dochter Joon wil ‘nieuwe reisbeleving’ neerzetten

Air France-dochter Joon wil ‘nieuwe reisbeleving’ neerzetten
  • 25 september 2017
  • Redactie

Air France heeft vandaag dochtermaatschappij Joon gepresenteerd. Het bedrijf zit naar eigen zeggen tussen een traditionele een budgetmaatschappij in. ‘We halen onze inspiratie uit nieuwe reizigersverwachtingen en bieden een beleving die verder gaat dan de deuren van het vliegtuig’, stelt ceo Jean-Michel Mathieu.

Onderdeel van die beleving is dat Joon een ‘persoonlijke assistent’ is. Daarvoor heeft het bedrijf een aantal partnerships ontwikkeld, zoals met TravelCar, een dienst die de auto van de passagier tijdens diens vakantie uitleent aan anderen. Een ander voorbeeld is Waynabox, een dienst die vergelijkbaar is met Srprs.me, waarbij reizigers 48 uur voor hun geboekte reis vanaf Parijs ontdekken wat hun bestemming is.

Beleving
Aan boord moeten onder meer hip gekleed cabinepersoneel, op de foto met ceo Jean-Marc Janaillac van Air France-KLM, en deels biologische maaltijden voor een bijzondere beleving zorgen. Ook kunnen passagiers hun eigen apparatuur meenemen om tijdens de vlucht series en andere tv-programma’s te streamen.

Vanaf december vliegt de maatschappij op een beperkt aantal bestemmingen, namelijk Barcelona, Berlijn, Lissabon, en Porto. Bij KLM zou er scepsis zijn over de nieuwe maatschappij, schrijft onder meer NRC, omdat de groei van Air France en Joon ten koste zou kunnen gaan van de Nederlandse tak van het bedrijf.

Beeld: Twitter (@AirFranceKLM)






comments powered by Disqus