Renault lanceert uitgebreide klantapp

Renault lanceert uitgebreide klantapp
  • 7 september 2017
  • Redactie

De Indiase tak van autofabrikant Renault heeft een mobiele app gelanceerd voor klanten. Hierin vinden zij informatie over hun auto en kunnen ze contact opnemen met dealers en de klantenservice van het bedrijf.

In totaal bevat de app meer dan 60 onderdelen. Zo is de onderhoudsgeschiedenis van auto’s terug te vinden, stuurt de app gepersonaliseerde herinneringen en berichten, kunnen klanten onderhoudsbeurten inplannen, zijn er handleidingen beschikbaar en zijn rekeningen te betalen. De app is speciaal voor de Indiase markt ingericht.

Customer delight
‘Klanten staan centraal in onze bedrijfsstrategie’, stelt Sumit Sawhney, ceo van Renault India. ‘Elke beslissing wordt genomen met klanttrends in het achterhoofd. Doel is om customer delight te creëren. Ook in India zijn digitale platforms steeds populairder. De app moet onze klanten een naadloze en gebruiksvriendelijke beleving bieden.’

Het systeem is gekoppeld aan het Dealer Management System (DMS) van het automerk. Op die manier zijn de dealers betrokken bij het klantproces. Daarnaast zijn ook pechhulp, klantenservice en betalingssystemen geïntegreerd. Ook in Europa zou deze herfst een dergelijke app worden gelanceerd, al is nog niet bekend of deze ook in Nederland beschikbaar komt.




comments powered by Disqus