HappyOrNot = blij
Klantfeedbackspecialist HappyOrNot heeft in zijn eerste investeringsronde ruim € 12 miljoen opgehaald. Het systeem van het van origine Finse bedrijf wordt wereldwijd ingezet in onder meer ziekenhuizen, koffiezaakjes en luchthavens.
‘HappyOrNot komt voort uit mijn eigen frustratie om niet de mogelijkheid te hebben te kunnen communiceren met retailers over goede of slechte ervaringen, zodat medewerkers erkenning krijgen of bedrijven hun service kunnen verbeteren’, legt Heikki Väänänen uit, die samen met Ville Levaniemi in 2009 de klantfeedbackstartup oprichtte.
Personeelsbestand
Middels de klantfeedbackapp kunnen bedrijven het effect van serviceverbeteringen monitoren. Inmiddels zijn er 25.000 van zulke customer servicezuilen geïnstalleerd. De toegezegde miljoenen wil HappyOrNot inzetten om het aantal medewerkers te laten groeien van 65 nu naar 200 straks.
In Nederland wordt een vergelijkbaar systeem toegepast: TryLikes.
- HappyOrNot
- serviceverbeteringen
- app
- investeringsronde
- Voice of the Customer
- klantfeedback
- klanttevredenheid