Avaya haalt Spoken Communications binnen

Avaya haalt Spoken Communications binnen
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Avaya heeft een overeenkomst gesloten met Spoken Communications. Laatstgenoemde leverancier van Contact Center as a Service-oplossingen moet het telecommunicatiebedrijf helpen om contactcentertechnologie in de cloud te integreren.

‘Met deze overname heeft het grote klantencentrum van contactadressen van Avaya wereldwijd een duidelijke verschuiving naar de cloud’, verklaart Jim Chirico, president en ceo van Avaya, in een persbericht. De klantcontactspecialist zal ook ‘Spoken’s IntelligentWire’ integreren in zijn platform. Deze software analyseert gesprekken en biedt op basis daarvan follow-up tools. Avaya zegt dat het de 170 octrooien en octrooiaanvragen van de CCaaS-expert zal opnemen als onderdeel van de overname.

Spoken Communications maakt gebruik van spraakherkenningstechnologie om processen in contactcenters te automatiseren. In de 12 jaar sinds de lancering heeft het bedrijf meerdere investeerders aangetrokken door contactcenterdiensten aan grote bedrijven te verkopen.

Een jaar geleden vroeg Avaya een surseance van betaling aan voor zijn Amerikaanse tak. Het bedrijf benadrukte destijds de contactcentertak niet te willen afstoten.



comments powered by Disqus