USG People gaat growth hackers opleiden
Opleider The Talent Institute en HR-bureau USG People leiden samen twintig werknemers op tot growth hacker. Deze online recruiters gaan vervolgens aan de slag bij werkmaatschappijen van USG People.
Door middel van onderzoek zijn de growth hackers verantwoordelijk voor de acquisitie en het activeren van klanten en kandidaten. Wegens het belang van marketing en data-analyse investeert het HR-bureau in de opleiding van de medewerkers. USG zegt hierover te willen investeren in zowel de employee journey als de employer journey.
Kandidaat centraal
Over het opleiden van growth hackers zegt Marion van Happen, algemeen directeur bij Unique, te willen kijken hoe ze organisaties nog beter kunnen voorzien van digitaal talent. ‘Growth hackers denken continu vanuit de kandidaat. Ze kennen hun behoeftes, talenten en skills. Het resultaat is meer tevreden opdrachtgevers en kandidaten die blij zijn met hun baan.’
Met deze vorm van marketing recruitment wil USG People de invloed op de digitalisering van de arbeidsmarkt vergroten en een leidende rol nemen in online recruitment.