Watermelon lanceert laagdrempelige chatbot voor bedrijven

Watermelon lanceert laagdrempelige chatbot voor bedrijven
  • 23 januari 2018
  • Redactie

Startup Watermelon heeft naar eigen zeggen een primeur met de introductie van een chatbot die laagdrempelig is voor bedrijven. Voor een vast maandbedrag kan een gebruiker hiervan binnen vijf minuten een chatbot activeren op verschillende online berichtendiensten.

Het softwarebedrijf stelt dat met behulp van de chatbot circa 85% van de veelgestelde klantvragen automatisch kan worden behandeld. Klanten worden begeleid bij een digitale aankoop of bestelling. De chatbot van Watermelon is ‘de eerste ter wereld die bedrijven zelf kunnen inrichten en verbeteren door eenvoudig veelgestelde vragen toe te voegen’. De bot leert de vragen zelf beter te begrijpen door het automatische analyseren van vragen en antwoorden.

Snel geregeld
‘De chatbots [red.] kunnen zorgen voor een perfecte afstemming tussen de klant en het bedrijf. Stel je voor dat je in de toekomst alle dagelijkse zaken makkelijk regelt met een simpele chat?’, aldus Alexander Wijninga, ceo en oprichter van Watermelon. ‘Het bijzondere van ons platform is dat het zo laagdrempelig is voor bedrijven. De afhankelijkheid van dure techspecialisten en lange wachttijden is er met ons platform niet’.

Sinds de lancering in 2017 verwelkomde Watermelon ruim zestig bedrijven, waaronder twintig grote ondernemingen als Randstad en UVW. Inmiddels heeft de startup ruim 650 klanten.




comments powered by Disqus