Infiniti en Buick leveren beste service
In de U.S. Customer Service Index (CSI) Study van onderzoeksbureau J.D. Power is automerk Infiniti bovenaan de ranglijst voor luxe automerken geëindigd. Buick staat bovenaan de ranglijst voor de middenklasse.
Auto-eigenaren zijn door de onderzoekers bevraagd over een breed scala aan onderwerpen, van kwaliteit van de auto tot de servicetevredenheid. Het onderzoek is gebaseerd op 74.021 reacties van auto-eigenaren en klanten die een auto leasen. Hieruit blijkt dat van de luxe automerken Infiniti de beste klantenservice levert, op de voet gevoegd door Porsche. Audi, Cadillac en Lexus staan op een gedeelde derde plek. Buick staat voor het tweede jaar voorop de lijst van massaproductie-auto’s. Chevrolet en Mini delen de tweede plaats.
Millennials
De uitkomsten tonen verder aan dat bijna een kwart van de generatie Y-respondenten gebruikmaakt van internetplanning voor voertuigdiensten. Dit zal volgens J.D. Power steeds belangrijker worden, naarmate jongere kopers een groter marktaandeel bezitten. Tevens blijkt dat jongere klanten meer waarde hechten aan mond-tot-mondreclame en aanbiedingen dan oudere kopers, die loyaler zijn aan automerken.
Vorig jaar scoorde Lexus het best op klantenservice. Het automerk haalde een score van 874 uit de 1.000 te behalen punten.