Picnic pikt pakketjes op
App-only supermarkt Picnic slaat de handen ineen met online retailer Wehkamp: de online supermarkt gaat retourzendingen van Wehkamp bij het afleveren van boodschappen voor de klant meenemen en breidt hiermee zijn service uit.
De bedrijven kondigden vandaag aan een pilot te starten in de stad waar het voor Picnic allemaal begon: Amersfoort. ‘We willen een logistieke dienstverlener worden door pakketten te bezorgen en op te halen, maar mogelijk ook medicijnbezorging. Fijn voor de klant, want het is een extra dienst waar hij niet voor hoeft te betalen’, verklaart medeoprichter Michiel Muller.
Uitbreiding
Met de retourservice wil Picnic een service aanbieden waarmee het leven van klanten gemakkelijker wordt. Dit is een logische stap voor het bedrijf: Charlotte van Peski, manager van het Customer Success-team, liet in een interview eerder doorschemeren dat de supermarkt zijn service wil uitbreiden en groter wil worden.
Duurzaam
Picnic’s Michiel Muller zegt het aantal bezorgbusjes terug te willen dringen door de bezorging van boodschappen te combineren met die van de Wehkamp-pakketten, wat weer goed is voor het milieu. Dit sluit aan op het duurzame beleid van Wehkamp: het online warenhuis werkte al samen met Fietskoeriers.nl.