St. Antonius verlengt systeem patiëntfeedback
Het St. Antonius Ziekenhuis in Utrecht en Nieuwegein verlengt de samenwerking met CEO Lab, leverancier van FeedbackRadar, voor drie jaar. Het genoemde feedbacksysteem wordt momenteel gebruikt door vijftig teams in het ziekenhuis.
Met het instrument kunnen patiëntbeoordelingen real-time worden gemeten. Hiermee wordt volgens het ziekenhuis een continu verbeterproces geïnitieerd. St. Antonius gebruikt het feedbacksysteem sinds 2015, waarmee inmiddels 20.000 ervaringen zijn verzameld. In het persbericht deelt het ziekenhuis mee dat ‘ongeveer tweederde van de feedback kan worden opgevat als complimenten, en een derde als verbeterpunten’.
Patiëntervaringen
‘De samenwerking met CEO Lab en het dagelijks werken met de Feedbackradar leidt tot veel enthousiaste reacties van patiënten en medewerkers’, licht Marc Rouppe van der Voort, Manager Lean en Zorglogistiek van het St. Antonius Ziekenhuis, toe. ‘FeedbackRadar stelt een team zelfs in staat om aan de knoppen te draaien door de patiënten te vragen wat zij als team goed doen en wat beter kan. Patiënten [red.] worden gehoord en erkend in hun ervaring.’
Vorige week pleitte Yvonne van Rooij, voorzitter van de NVZ, tijdens het HIMSS dat ziekenhuizen meer digitale stappen moeten zetten, bijvoorbeeld door het integreren van patiëntfeedbacksystemen.