Cloud Contact en Teleperformance slaan handen ineen
Teleperformance Benelux heeft onlangs Cloud Contact gekozen als nieuwe leverancier van contactcentertechnologie. Het facilitaire contactcenter wil hiermee inspelen op de trend waarin consumenten voornamelijk gepersonaliseerde service verlangen.
Teleperformance was al langer op zoek naar een platform dat meerdere contactkanalen kan verbinden voor een omnichannel klantbeleving, waarna het bij de dochteronderneming van Pegamento uitkwam. Cloud Contact voldoet aan de belangrijkste wensen van Teleperformance: voldoen aan de privacywetgeving en eenvoudige toegang tot kanalen en diensten die steeds relevanter worden, zoals het inzetten van virtual assistants.
Customer journey
‘Flexibiliteit in kanalen is erg belangrijk,’ vertelt Paul Joustra, CX Improvement Manager bij Teleperformance. ‘Uit eigen onderzoek van Teleperformance blijkt dat 94 procent van de klanten minimaal één digitaal kanaal gebruikt en het aantal telefoongesprekken in rap tempo afneemt.’ Cloud Contact vult dit aan. Business Development Manager Henk Jansen: ‘Zakendoen en klantcontact gaat steeds meer via internet, mobiel, tablet of andere nieuwe schermen. De online journey van klanten wordt steeds complexer.’