Nieuw platform integreert AI met menselijk klantcontact
Start-up Reason.ai onthult deze week zijn nieuwe platform dat moet gaan zorgen ‘voor een naadloze integratie tussen klantcontactmedewerkers en chatbots’. Met behulp van Natural Language Processing is het platform volgens de bouwer in staat de inhoud en emotie van gesprekken te begrijpen.
Ook maakt het gebruik van systemen en menselijke processen om geautomatiseerde of door mensen geadviseerde oplossingen te communiceren, waardoor het platform volgens de start-up ‘complex’ klantcontact (bijvoorbeeld in geval van klachten, technische support of voor aankoopadvies) kan afhandelen. ‘Idealiter wil ieder bedrijf persoonlijk klantcontact aanbieden. Het verlenen van deze service is echter inefficiënt, kostbaar en moeilijk op te schalen. Bedrijven zetten daarom chatbots in die wel schaalbaar en efficiënt zijn, maar die niet in staat zijn om interacties op persoonlijk niveau te leveren, met emoties, zoals mensen dat kunnen’, duidt Igor Mikhalev, mede-oprichter van Reason.ai, het probleem. Nadat wereldwijd meerdere partijen bij zijn organisatie hadden aangegeven hier behoefte aan te hebben, is men gaan nadenken over de vraag hoe zij wel dat verschil konden maken. ‘Met behulp van nieuwe ontwikkelingen in AI is Reason.ai in staat om mensachtige service-ervaringen te creëren, maar met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software’, meent hij.
Tijdens The Next Web Summit aankomende donderdag wordt het platform voor het eerst aan het grote publiek gepresenteerd.
- nieuw platform
- artificial intelligence
- Reason.ai
- start-up
- service
- menselijk klantcontact
- klantinteracties