Booking.com bindt zich aan Baltische Staten

Booking.com bindt zich aan Baltische Staten
  • 23 mei 2018

De van oorsprong Nederlandse hotelwebsite Booking.com opende onlangs zijn eerste contactcenter in de Baltische Staten. Het center van bijna 4.000 vierkante meter is gevestigd in Vilnius, de hoofdstad van Litouwen.

Het contactcenter in het gloednieuwe Technopolis Penta-gebouw is Booking.com’s negende Europese klantenservicecentrum, waar het bedrijf wereldwijd achttien centra telt. Het bedrijf heeft in totaal ruim 8.000 klantenservicemedewerkers in dienst en alleen in Litouwen al ruim honderd medewerkers. Het bedrijf zegt voor het einde van het jaar het personeelsbestand in Vilnius te willen verdubbelen en dit aantal de komende vier tot vijf jaar te laten stijgen tot 900.

Levendig Vilnius
Over het openen van het contactcenter in Vilnius zegt Alessandro Rotelli, regional director Customer Service EMEA bij de reiswebsite, het volgende: ‘Toen we op zoek waren naar de perfecte plek om ons volgende customer service center in Europa te openen, wilden we ervoor zorgen dat we een levendige locatie vonden die ons het meertalige talent kon bieden dat we nodig hebben om onze groeiende wereldwijde activiteiten te ondersteunen.’ Rotelli geeft verder aan blij te zijn met de keuze voor Vilnius en ziet uit naar het verder uitbreiden van het personeelsbestand in deze regio.

In 2017 kondigde Booking.com aan dat het bedrijf een innovatiecentrum opent in Tel Aviv, waar onderzoek wordt gedaan naar kunstmatige intelligentie, machine learning en andere slimme technologieën.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link