‘Robothost’ Pepper zet beste beentje voor

‘Robothost’ Pepper zet beste beentje voor
  • 14 mei 2018
  • Redactie

VodafoneZiggo, KPMG en Eurest Services verwelkomen Pepper op hun bedrijfsvloeren. De robothost, zoals leverancier Receptel hem liefkozend noemt, neemt bij de betreffende bedrijven veelvoorkomende taken van hospitality professionals over, zoals de registratie van bezoekers en andere administratieve taken. Op hun beurt kunnen de hospitalitymedewerkers de komende weken meer persoonlijke aandacht aan bezoekers besteden.

‘Robotica staat op het eerste gezicht ver af van hospitality en de vrees bestaat dat hospitality professionals vervangen worden door robots. Wij spelen bewust in op deze ontwikkeling en willen aantonen dat robotisering en hospitality hand in hand kunnen gaan’, licht Marleen Smith, marketingmanager van USG Business Services, toe. ‘Juist in deze tijd van digitalisering wordt persoonlijke aandacht ‘de nieuwe luxe’. Mensen houden altijd behoefte aan persoonlijk contact. Bezoekers kunnen daarom altijd kiezen of ze zich willen aanmelden bij Pepper of bij een hospitality professional.’

Menselijke communicatie
Bij elke organisatie krijgt Pepper een andere rol: bij Eurest Services ontvangt en registreert ‘hij’ klanten bij de servicedesk, terwijl VodafoneZiggo de robothost inzet bij zijn Technical Experience Center om cursisten van een training te ontvangen. ‘Met de komst van Pepper zetten we een nieuwe vorm van dienstverlening in: met een sociale robothost die bijna menselijk communiceert en als een volwaardige collega kan worden ingezet. Dat sluit goed aan op de beleving die wij de bezoekers van ons Technical Experience Center willen bieden’, verklaart Nathalie van der Niet, teamleider Training & Quality bij VodafoneZiggo.

In september vorig jaar schoof onder meer ook Univé Pepper naar voren, respectievelijk om winkelbezoekers te ontvangen.




comments powered by Disqus