SAP zet vol in op CX
In Orlando kondigde SAP Hybris vandaag tijdens het jaarlijkse Sapphire Now aan dat het bedrijf verdergaat als SAP Customer Experience. Volgens het bedrijf sluit de nieuwe naam beter aan op zijn missie om CX-bedrijven te ondersteunen.
‘Door een perfecte customer experience te bieden, kunnen bedrijven zich onderscheiden van de concurrentie’, verklaart Mark de Bruijn, VP & head of Marketing EMEA & MEE bij SAP. ‘Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze oplossingen eenvoudig zijn in gebruik. Voortaan staat de customer experience centraal in ons merk en dragen we onze identiteit naar buiten uit. SAP Hybris heet daarom vanaf nu SAP Customer Experience.’
C/4HANA
SAP meldt dat met de naamswijziging een nieuwe tool wordt gelanceerd: SAP C/4HANA, een suite die bedrijven de mogelijkheid biedt om de klantervaring te managen. Volgens het bedrijf verschuift de focus binnen CRM van salesautomatisering naar het centraal zetten van de klant.
Onlangs onderzocht de leverancier van bedrijfsoplossingen hoe overheden meer binding kunnen krijgen met burgers en ondervroeg daarvoor 500 burgers wereldwijd. Hieruit bleek dat Nederlandse burgers digitale gebruikerservaring belangrijk vinden: ons land stond op de tweede plek in de ranglijst.