Sensoor biedt mantelzorgers luisterend oor
Mantelzorgers die wel een luisterend oor kunnen gebruiken of (juridisch) advies willen inschakelen, kunnen nu 24/7 terecht bij Sensoor. Na een pilot bevestigt de hulplijn de samenwerking met de Mezzo Mantelzorglijn.
Mensen die mantelzorg verlenen konden tot dusver op kantoortijden terecht bij de mantelzorglijn van Mezzo. Nu worden de telefoontjes ’s avonds, ’s nachts en in het weekeinde doorgeschakeld naar vrijwilligers van Sensoor.
Goede ervaringen
Mantelzorgers die in de pilotperiode werden doorgeschakeld naar Sensoor, gaven aan dat zij een goede ervaring hadden met de vrijwilligers: volgens de hulplijn beschouwden ze het contact als nuttig en behulpzaam. De samenwerking tussen Mezzo en Sensoor zorgt er volgens de diensten voor dat mantelzorgers altijd stevige telefonische hulp kunnen inschakelen.
Opluchting
‘Door de handen ineen te slaan met andere organisaties en onze krachten te bundelen kunnen we nóg meer mensen bereiken’, aldus Sensoors directeur Monique van Bijsterveld. Liesbeth Hoogendijk, directeur bij Mezzo, vult aan dat een luisterend oor soms al kan opluchten voor mantelzorgers. ‘Je verhaal kwijt willen houdt zich echter niet aan kantoortijden, dus het is voor de mantelzorgers heel fijn dat ze dat luisterende oor nu ook kunnen vinden buiten deze tijden.’
- patiëntervaring
- vrijwilligers
- Mezzo
- customer service management
- Sensoor
- mantelzorglijn
- luisterend oor
- aandacht