Singapore Airlines biedt beste reizigerservaring
Singapore Airlines is door tijdschrift Money voor het derde jaar op rij verkozen tot beste luchtvaartmaatschappij ter wereld. De Aziatische maatschappij onderscheidt zich volgens het tijdschrift in prestaties en klanttevredenheid.
‘Iedereen die met de maatschappij heeft gevlogen, is op de hoogte van de luxe ervaring die zelfs in economy class wordt aangeboden’, schrijft Money. Het tijdschrift vergeleek 70 grote luchtvaartmaatschappijen in klantervaring, prijzen, commissies en prestaties. Aziatische maatschappijen domineren de top 10 van de lijst – slechts drie westerse luchtvaartmaatschappijen staan bovenaan, waarvan Lufthansa het hoogst scoort op de zevende plaats. KLM behaalde de negende plek.
Traveler First
Singapore Airlines doet volgens Money bijzonder veel moeite om de reiziger op de eerste plek te zetten. Zo moet het cabinepersoneel een vier maanden durende training volgen, wat uitzonderlijk lang blijkt te zijn. De medewerkers moeten onder meer op de hoogte zijn van etiquettes en wijnkennis. Daarnaast hebben de reizigers volgens het tijdschrift veel beenruimte en krijgen ze maaltijden voorgeschoteld die de maatschappij laat testen in een gesimuleerde omgeving, voor de smaakbeleving van de reiziger.