Inwoners Amstelveen meer complimenteus over gemeente
Gemeente Amstelveen krijgt steeds meer complimenten van inwoners die enthousiast zijn over de gemeentelijke dienstverlening. Afgelopen jaar ontving de gemeente ruim honderd complimenten van burgers, tegenover 26 het jaar daarvoor.
Naast de registratie van klachten ziet Amstelveen steeds meer het nut in van het vergaren van complimenten. ‘Complimenten geven aan waar het goed gaat en dat is belangrijke informatie. Bovendien heeft het een positieve impact op het werkklimaat en dat werkt door in een goede dienstverlening’, stelt de gemeente.
Klaagmuur
Ondanks de toegenomen hoeveelheid complimenten steeg ook het aantal klachten over de gemeente fors in de genoemde periode, van 170 naar 352. Amstelveen wijt deze stijging met name aan het feit dat het interne proces beter is gestroomlijnd. Zo is de informatie over het indienen van klachten beter vindbaar op de website, plus er is een nieuw klachtenformulier ontwikkeld dat eenvoudig is in te vullen voor alle soorten klachten over de gemeente. De meeste inwoners die een klacht indienen doen dat maximaal één keer per jaar.