NMBS wil inspelen op reizigersverlangens
Belgische vervoerder NMBS zet zich in voor de ontwikkeling van Train Map: een website waarop de reiziger extra informatie kan vinden over treinen. De website dient als invulling van de verlangens van reizigers.
Doel van de nieuwe website is dat reizigers treinen kunnen opzoeken op route, treintype, station of treinnummer en vervolgens informatie krijgen over de dienstregeling, vertragingen, haltes en perrons. Voor de positionering van de treinen moeten gps-signalen worden geïntegreerd. Volgens de vervoerder moet transparantie via de website de zichtbaarheid van het treinverkeer vergroten. ‘We zullen de toepassing uitbreiden, ook op basis van wat de reizigers verlangen’, voorspelt Dimitri Temmerman namens NMBS.
De reis naar klantgerichtheid zette NMBS al eerder in. Zo vertelde CX-manager Klaus Mariën vorig jaar aan CustomerFirst: ‘Uiteindelijk hebben klanten altijd een keuze. Bovendien moeten wij de treinreis goed afstemmen op de manier waarop mensen naar het station komen en daarna doorreizen: te voet, met de fiets, auto of bus. Kortom, aan ons de taak om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om met de trein te reizen.’